Sunday, September 14, 2008

Apa lagi harus aku lakukan.....

Aku sedar setiap dugaan yang diberikan oleh Allah itu merupakan suatu ujian untuk menguji kesabaran hambanya yang berima. Namun bagi aku ujian kali ini cukup berat untuk aku dan keluargaku pikul.....Ya Allah kau ringankanlah sedikit ujian yang telah kau turunkan ini Ya Allah....Aku juga tahu mungkin ada hikmah disebalik dugaan yang telah diberikan ini dan aku seboleh-bolehnya cuba untuk bersyukur dengan apa yang telah diberikan....tetapi malangnya aku hanya manusia biasa yang kadang kala tidak tahan untuk diuji tetapi adakah patut untuk aku menyalahkan takdirMu....Ya Allah ampunkanlah dosa hambamu ini Ya Allah....baru sekejap tadi aku menelefon ibuku untuk bertanya keadaannya...dia hanya menjawab seperti biasa dan masih mengeluh akan dirinya yang kurang sihat.....bermacam-macam ikhtiar telah dilakukan namun masih belum menemui hasilnya....dan yang paling mnyedihkan keadaan badannya semakin susut tak macam dulu lagi...nak dengar hilai tawanya pun jauh sekali...apa lagi patut aku lakukan....huhuhuhuh.....bermacam-macam cara aku cuba buat untuk mak tapi masih belum menemui hasilnya..mungkin tuhan masih mahu menguji kesabaran kami sekeluarga....kalau dulu lepas telefon mak mesti gembira je hati sebab dapat cakap dengan mak lepaskan rindu..tapi sekarang.........mesti sedih huhuhuhuhuhu....ayah pun xberapa sihat skang ni sebab fikirkan pasal mak..aku selalu ckap dengan mak suh die sabar dengan apa yang menimpa tapi aku sendiri lemah bile dengar mak mengadu tentang keadaannya...aku rindu mak aku yang sihat macam dulu...selalu ceria dan ketawa...aku sentiasa berdoa supaya mak cepat sembuh dan kembali ceria seperti dahulu...Ya Allah Kembalikanlah kesihatan ibuku seperti sedia kala dan kuatkanlah semangatnya untuk mengharungi dugaanmu Ya Allah...aku xsanggup tengok mak murung seperti sekarang Ya Allah perkenankanlah doaku ini.. Aminnnn

2 comments:

nur_hai said...

betol aku..bile bc cite ni..tetiba tringat kat mak ko..hmmm byk kan besaba eh..aku riso kat mak ko tu..tkut dpt sakit lain plak nt huhu..

aidaskop said...

tula pasal aku dah xtau nk ckp pe lagi kat amak aku tu...dah puas suh die jgn pkkan sgt pasal masalah die tu..aku tkut jugak nnt jd makin teruk pulak huhuhu....